Freelancer Google Ads — czy warto nim zostać?
Ś
wiat marketingu internetowego w zawrotnym tempie pędzi w przód. Zapotrzebowanie na specjalistów z dziedziny reklam digital stale rośnie, a wraz ze wzrostem zapotrzebowania, rosną również stawki dla osób, które znają się na tym najlepiej.
W tym artykule przedstawimy Ci najważniejsze informacje o freelancerze Google Ads. Opiszemy również zasady działania reklam Google. Dodatkowo poruszymy bardziej złożone kwestie z zakresu Google Ads. Przedstawimy Ci również ciekawe rozwiązania, dzięki którym zdobędziesz pierwszych klientów. Bez przedłużania, zaczynajmy!
Freelancer jest to nazwa pochodząca z języka angielskiego, która znaczy w dosłownym tłumaczeniu — wolny strzelec. Jest to osoba pracująca na własny rachunek, nie podlegająca żadnemu pracodawcy.
Z tego też względu ogromna ilość osób rozważa przejście na ten sposób zarabiania pieniędzy.
Bycie freelancerem ma wiele zalet. Przede wszystkim, jak wspomnieliśmy wcześniej — nie podlegasz pracodawcy, a co za tym idzie, pracujesz samodzielnie — na własną rękę, nikt Cię nie kontroluje. Kolejną zaletą jest fakt, że sam wybierasz godziny pracy i wykonujesz zlecenia z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy, że będziesz posiadać laptop i szybki internet. Można powiedzieć, że po części to właśnie te dwa elementy są barierą wejścia na ten rynek (no i wiedza, ale to oczywiste!).
Freelancing dzieli się na wiele dziedzin, takich jak:
Copywriting,
tworzenie grafik, logotypów,
budowa stron internetowych,
reklamy Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads,
i wiele, wiele więcej.
W tym artykule skupiamy się stricte na wolnych strzelcach z dziedziny reklam Google, którzy zajmują się stricte prowadzeniem kampanii marketingowych na tej platformie. Do zestawu dochodzi również marketing SEM (Search Engine Marketing), o którym również napiszemy kilka zdań.
Kampanie reklamowe — co powinien wiedzieć o nich freelancer Google Ads (Google Ads Expert)?
Temat kampanii jest wielowątkowy. Na samym początku skupimy się na przedstawieniu najważniejszych informacji na temat rodzajów reklam w Google. Wolny strzelec powinien posiadać niezbędną, ale i ponadprzeciętną wiedzę na temat:
reklam w sieci reklamowej Google
Sieć reklamowa, mówiąc najprościej — jest to zbiór ponad 2 milionów stron internetowych, które są witrynami partnerskimi Google. Na każdej z nich można emitować reklamy AdWords.
Z łatwością można stwierdzić, że sieć reklamowa jest idealnym miejscem, w którym możesz umieścić kampanię Google Ads stricte stargetowaną pod określoną grupę docelową. Niemniej, jako wolny strzelec, z początku powinieneś poświęcić dużo czasu na zapoznanie się z tajnikami na temat prawidłowego zdefiniowania grupy docelowej. Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na jej temat, sprawdź nasz wpis o agencji Facebook Ads, gdzie zamieściliśmy dużo treści związanej właśnie z grupą docelową.
Czy, jako wolny strzelec powinieneś korzystać z kampanii reklamowych w sieci reklamowej?
Jak najbardziej. Dzięki nim w prosty sposób dotrzesz do szerokiego grona odbiorców chętnych do zakupu produktów Twoich klientów. Ponadto istotną kwestią jest również fakt, że każdą z reklam możesz kierować do dowolnie wybranych przez siebie miejsc na stronach internetowych, jak i w aplikacjach mobilnych.
Formy reklamy PPC (Pay Per Click)
Online marketing w Google pozwala Ci również wybrać formę reklamy pod określoną grupę docelową. Dzięki temu rozwiązaniu skuteczniej będziesz docierać do osób zainteresowanych danymi produktami i (lub) usługami.
Formy Pay Per Click advertising
Możemy wymienić kilka najbardziej istotnych form kampanii Google Ads, a są to:
reklamy tekstowe,
graficzne,
wideo,
multimedialne.
Wyżej wymienione reklamy będą się wyświetlać użytkownikom w wielu miejscach, np. na YouTube, blogach, serwisach informacyjnych, czy w social media (jeżeli użyjesz do pomocy Facebook Ads). Warto podkreślić, że YouTube jest bardzo ciekawym miejscem na pozyskiwanie nowych klientów. Niemniej, reklama wideo musi być stricte dopasowana do danej grupy odbiorców, by przełożyła się na efekty.
W jaki sposób możesz kierować ww. reklamy — metody
Słowa kluczowe
Jeden z najważniejszych elementów, przy kierowaniu jakiejkolwiek reklamy. Słowa kluczowe możesz szukać na wiele możliwości. Jednym z prostszych, a zarazem skutecznych rozwiązań jest planer słów kluczowych. Możesz w łatwy sposób zalogować się na to narzędzie, wystarczy, że będziesz posiadać konto w Google Ads (ads accounts).
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem może być narzędzie Google Trends oraz zwykła wyszukiwarka, no i oczywiście konkurencja. Wszystkie metody, o których wspomnieliśmy wcześniej, są w pełni darmowe. Po czasie, jeżeli zaczniesz zarabiać lepsze pieniądze, możesz pokusić się o zakup specjalnych abonamentów, które jeszcze skuteczniej pomogą Ci dobierać słowa kluczowe do Twoich kampanii Google Ads.
Wszystko to sprawdza się do kompleksowej weryfikacji słów kluczowych. Często też spotkasz się z określeniem “research”. Research znaczy to samo co analiza, weryfikacja, czy też kompleksowe sprawdzenie danych informacji, tak, by były jak najbardziej jakościowe.
Remarketing
Jest to jeden z rodzajów kampanii Google Ads. Zasada działania jest bardzo prosta. Remarketing w formie reklam Google będzie pokazywać się użytkownikom, którzy odwiedzili stronę Twoich klientów (clients), ale nie dokonali na niej transakcji.
Remarketing może pomóc również przy zdobywaniu porzuconych koszyków przez klientów, tzn. przypominać im o tym, że ich koszyk na danej stronie został “napełniony”, ale nie zapłacili za niego. Jest to bardzo przyjemna forma kampanii Google Ads, z tego też względu zalecamy, abyś dobrze się na jej temat doinformował. Twoi przyszli klienci z pewnością będą Ci wdzięczni, za widzę (knowledge) na jej temat.
Sam możesz wybrać miejsce, w którym będą pojawiać się kampanie reklamowe
Jest to ogromna zaleta, ponieważ sam możesz wybrać miejsce, gdzie pojawią się Twoje kampanie w internecie. Możesz określić, na których stronach i aplikacjach zobaczą je użytkownicy. Ponadto możesz również wykluczyć strony, które nie będą odpowiednie.
Kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania (search results)
Kampanie Google AdWords wyświetlają w sieci wyszukiwania reklamy tekstowe, które są widoczne dla użytkowników w momencie, gdy wpiszą określoną frazę w pasku wyszukiwarki.
Dzięki tej formie reklamy w prosty sposób Twoi klienci mogą stać się bardziej widoczni dla użytkowników zainteresowanych ich produktami.
Dlaczego ten rodzaj kampanii Google AdWords jest tak skuteczny i kiedy przyda Ci się najbardziej?
Ten rodzaj reklamy tekstowej płatnej za kliknięcie (click advertising) będzie najlepszym rozwiązaniem w momencie, gdy w strategii reklamowej będziesz chciał:
zwiększyć sprzedaż sklepów internetowych swoich klientów (bardzo dobre rozwiązanie dla e-commerce),
zwiększyć wartościowy ruch,
zwiększyć ilość potencjalnych klientów.
Dlaczego powinieneś wybrać kampanię Google ads w sieci wyszukiwania (search results) ?
Zarządzanie reklamą tekstową (campaign management) będzie jedną z łatwiejszych form prowadzenia kampanii reklamowych na początku Twojej drogi jako freelancera Google Ads,
wystarczy, że utworzysz reklamę tekstową i odpowiednio dobierzesz do niej najlepsze słowa kluczowe,
możesz ją kierować bardzo precyzyjnie do odbiorców Twojego klienta, np. na określony landing page lub social media (możliwości masz oczywiście zdecydowanie więcej). Potrzebujesz więcej informacji o stronie lądowania? Sprawdź nasz artykuł o tym, jak przygotować landing page.
pozyskasz nowych klientów (with Google Ads),
przy promocji tekstowych kampanii reklamowych (pay per click) zwiększysz ilość rejestracji na stronie swojego klienta,
pozyskasz więcej leadów, które następnie możesz użyć przy wysyłaniu newsletterów (email marketing). Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zdobywania leadów (kontaktów), sprawdź nasz artykuł, w którym zawarliśmy ogromną dawkę wiedzy na temat generowania leadów sprzedażowych.
Kampanie wideo w YouTube
Kampanie wideo, to kolejny rodzaj reklam w Google Ads. Dlatego też stwierdziliśmy, że chcemy Ci powiedzieć na ten temat nieco więcej.
Ilość danych, które przyswaja w ciągu dnia każdy użytkownik, przekracza kilka gigabajtów. Większość z nich to treści pisane, wiele z nich, to również format graficzny oraz wideo (np. na YouTube).
Reklama wideo na You Tube z tego też względu będzie bardzo ciekawym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga od użytkownika specjalnej koncentracji, by zwrócił na nią uwagę i przyswoił najważniejsze szczegóły z niej płynące.
Reklamy na platformie YouTube są skierowane w szczególności pod zwiększenie świadomości o danej marce. Oczywiście YouTube nie jest jedyną witryną, na której reklama w tej postaci będzie się wyświetlać. Niemniej, ww. platforma jest znana milionom osób, do których możesz w ten sposób dotrzeć.
Content reklam wideo musi być również odpowiednio zoptymalizowany pod daną grupę docelową. Dlatego pamiętaj o nim przy tworzeniu jakiejkolwiek kampanii Google Ads.
Dlaczego powinieneś znać tę formę kampanii Google Ads?
Google Ads Expert powinien wybrać tę formę kampanii, gdy zamierza:
zwiększyć świadomość marki swoich klientów, dotyczy to sklepów internetowych, promocji aplikacji mobilnych i wielu, wielu innych,
w ten sposób Twoje usługi marketingowe (marketing services) mogą dotrzeć do użytkowników, którzy nie korzystają np. z wyszukiwarki Google, Bing itd,
możesz w ten sposób przypominać się klientom, którzy widzieli Twoją reklamę w innym formacie.
Kampanie produktowe
Ten format kampanii jest w szczególnie skierowany do sklepów internetowych, ponieważ, jak sama nazwa wskazuje, skupia się stricte na lokowaniu produktów. Aby w przystępny sposób tworzyć kampanie produktowe, będziesz potrzebować wiedzy oraz doświadczenia (skills), które przyjdzie z czasem. Nie ma co ukrywać, freelancer Google Ads jest zobowiązany do posiadania ponadprzeciętnej wiedzy w temacie kampanii produktowych, ponieważ ilość sklepów internetowych w sieci rośnie z dnia na dzień.
Kampanie produktowe z pewnością pomogą zyskać większą ilość potencjalnych klientów. Freelancer Google Ads powinien je w odpowiedni sposób potrafić optymalizować, tak, by przyciągały uwagę użytkowników. Dzięki temu estetycznie i chwytliwie przedstawisz dany produkt.
Reklama produktowa wyświetlać się będzie w zakładce zakupy, do której ma wgląd każdy użytkownik wyszukiwarki Google. Ponadto będą wyświetlać się one pod paskiem wyszukiwania. Z pewnością ten rodzaj kampanii wesprze business Twojego klienta!
Potrzebujesz więcej informacji na temat kampanii produktowych? Sprawdź nasz artykuł o kampaniach Performance Max. Zawarliśmy tam najważniejsze informacje na ww. temat. Dowiesz się również wielu ciekawostek ułatwiających życie marketera o inteligentnych kampaniach produktowych. Zapraszamy!
Kampanie Google Ads promujące aplikacje mobilne
Google Ads Expert powinien znać do perfekcji promocję aplikacji mobilnych. Rynek ten stale się zwiększa, pojawia się coraz więcej pomysłów i możliwości, które wykorzystują przedsiębiorcy, aby zwiększyć sprzedaż. Dlatego istotną kwestią jest wiedza za zakresu promocji aplikacji mobilnych.
Korzyści, które niosą ze sobą kampanie aplikacji mobilnych
Co bardzo ważne, Twoja kampania aplikacji mobilnej będzie promowana na wielu kanałach jednocześnie, mianowicie, mamy tu na myśli wcześniej wspomnianą sieć reklamową, sieć wyszukiwania, YouTube, a także Google Play,
kampanie promujące aplikacje mobilne są proste w konfiguracji i zarządzaniu. Wiele elementów w tychże kampaniach jest zautomatyzowanych, co zwiększa ich skuteczność, a jednocześnie zaoszczędza sporo czasu,
kampanie te pozwolą zwiększyć liczbę pobrań aplikacji oraz zaangażowanie, przez co w prosty sposób wesprą business Twojego klienta.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak skutecznie reklamować aplikacje mobilne? Sprawdź nasz wpis, który poświęciliśmy wyłącznie temu zagadnieniu
Kampanie Performance Max
Kampanie Performance Max są stosunkowo nowym narzędziem wprowadzonym przez firmę Google. Ich głównym zamierzeniem jest realizacja określonych celów oraz dostęp do wszystkich dostępnych instrumentów Google Ads z poziomu jednej kampanii.
Wyżej wspomniane kampanie opierają się na celach, które wyznaczasz. Przy wyborze kampanii Performance Max masz ich kilka do dyspozycji.
Jako przyszły Google Ads Expert powinieneś szczegółowo przeanalizować informacje na temat kampanii PM. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź nasz artykuł o kampaniach Performance Max! Wszystkie informacje w jednym miejscu, na wyciągnięcie ręki.
Formy płatność za reklamę (click advertising)
W tym miejscu podpowiemy Ci, co oznaczają skróty CPC, CPA, CPV i CPM. Musisz znać każdy z nich, ponieważ z pewnością spotkasz się z nimi w przyszłości przy tworzeniu kampanii Google Ads:
CPC (Cost Per Click) – jest to koszt za każde kliknięcie w reklamę. Możemy interpretować to również jako współczynnik efektywności kosztów za jedno kliknięcie do ilości wejść w reklamę. Współczynnik ten możesz znaleźć w modelu reklam PPC (Pay Per Click),
CPA (Cost Per Action) – jest to wskaźnik efektywności danej kampanii. Oznacza on koszt, który będzie musiał przeznaczyć Twój klient za wykonanie określonej akcji, którą chce uzyskać od użytkownika. Wykonana przez użytkownika akcja to np. wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie e-booka, czy też po prostu zakup określonego produktu,
CPV (Cost Per View) – ten wskaźnik efektywności kampanii skupia się na reklamach wideo. Koszt zostanie naliczony w momencie, gdy dany użytkownik kliknie w reklamę lub obejrzy jej określoną (płatną) część. Natomiast koszty nie zostaną naliczone w momencie, gdy internauta pominie reklamę przed wymaganym czasem,
CPM (Cost Per Mille) – jest to miernik, który pokazuje Ci, ile będziesz musiał zapłacić za 1000 wyświetleń Twojej reklamy.
Co musisz zrobić, by zostać freelancerem Google Ads?
Jak wspomnieliśmy wcześniej, freelancer Google Ads, jest to osoba, która nie podlega żadnemu pracodawcy. Natomiast, może świadczyć swoje usługi na zasadzie outsourcingu.
Co równie ważne, nie musisz być po studiach podyplomowych. W ogóle nie musisz mieć studiów, aby móc zacząć przygodę jako wolny strzelec zajmujący się reklamami Google Ads. Z pewnością przyda Ci się natomiast sporo samozaparcia i dążenia do wyznaczonych celów.
Niemniej przysłużą Ci się również różnego rodzaju kursy marketingu internetowego. Pamiętaj, aby nie poprzestawać na jednym lub dwóch szkoleniach. Bycie dobrym freelancerem Google Ads wymaga stałego szlifowania umiejętności i zdobywania nowej wiedzy.
Zawód marketera wymaga od Ciebie stałego bycia na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami z dziedziny Google Ads. Dlatego też nie możesz spocząć na laurach po zrealizowaniu kilku kursów. Z własnego doświadczenia wiemy, że warto również czytać książki branżowe oraz te związane z psychologią sprzedaży. Jest to wiedza niezastąpiona, którą możesz zdobyć za stosunkowo małe pieniądze.
Na samym początku kariery (career) polecamy, abyś opracował plan nauki. Od tego powinieneś zacząć. Następnie sumiennie go realizuj. Po czasie zacznij szukać zleceń, aczkolwiek, wpierw zdobądź teorię (i to nie tylko tą podstawową!).
Jednym z miejsc, gdzie możesz rozpocząć poszukiwania, jest Facebook.
Facebook jest to bardzo wartościowe źródło, gdzie możesz znaleźć wielu potencjalnych klientów w grupach tematycznych. Wystarczy, żebyś chwile poszukał, a z pewnością znajdziesz tę odpowiednią.
Na koniec dodamy, że potrzebne Ci będzie indywidualne podejście do każdego klienta. Pamiętaj, by do każdego podchodzić w taki sposób, jakby to był Twój pierwszy klient w życiu. Uwierz nam, z pewnością Ci się to opłaci! Jest wiele sposobów, dzięki którym się wyróżnisz. Zastanów się, jak możesz to zrobić!
Odbierz Darmową Wycenę
Jako freelancer Google Ads, od czego powinieneś zacząć?
Załóżmy, że posiadasz już niezbędną wiedzę i wiesz, jakie oczekiwania klientów możesz spełnić. Teraz przyszedł czas na to, by pozyskać pierwszych zainteresowanych Twoimi usługami. W jaki sposób możesz to zrobić przy relatywnie niskich stawkach?
Zacznij od własnej strony internetowej
Strona internetowa będzie Twoim sprzymierzeńcem już od samego początku. Możesz potraktować ją jako wizytówkę, gdzie przedstawisz wszystkie informacje na swój temat.
Warto, abyś wdrożył na wyżej wspomnianą stronę bloga. Dlaczego jest to tak ważne? Blog to wartościowe źródło wiedzy, które nie wymaga od Ciebie ogromnych nakładów pieniędzy, o ile tworzysz go samemu. Ponadto, dzięki niemu w prosty sposób pokażesz zainteresowanym osobom wiedzę, którą posiadasz.
Dodatkowo, w każdym z artykułów zamieszczonych na blogu możesz umieścić wiele słów kluczowych, które doprowadzą użytkowników na Twoją stronę internetową. Niemniej, tekst musi być w pełni zgodny z zasadami SEO (Search Engine Optimization), aby wszystko działało, jak należy.
Jako przyszły Google Ads Expert powinieneś posiadać niezbędną wiedzę z zakresu SEM (Search Engine Marketing) i UX (User Experience), ale o tym powiemy więcej poniżej.
Pamiętaj, przy prowadzeniu bloga ważny jest odpowiedni content i wiedza (knowledge).
Content, są to treści stricte dopasowane do Twojej branży. Niekoniecznie ów treści muszą być pisane, mogą powstawać także w formie wideo. Choć w Twoim przypadku Google AdWords lepiej pozostać jednak przy ciekawych i merytorycznych artykułach. Nie zmienia to jednak faktu, że w przyszłości możesz rozważyć reklamy wideo wchodzące w skład Twojej działalności!
Social media
Social media również mogą stać się Twoim przyjacielem, o ile w odpowiedni sposób je wykorzystasz. W mediach społecznościowych możesz na platformie Facebook stworzyć swój własny fanpage, na którym będziesz publikować krótkie wpisy i ciekawe posty. Wpisy na Facebooku możesz traktować jako zachęcenie użytkownika do wejścia na Twoją stronę główną, gdzie dowie się więcej ważnych informacji. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem może być Instagram, gdzie będziesz publikować stories i krótkie, a zarazem ciekawe posty.
Warto, abyś robił to regularnie, by zwiększać świadomość własnej marki. Oczywiście, z początku może to być droga przez mękę i rozczarowanie, ponieważ ilość obserwujących nie będzie adekwatna do Twoich oczekiwań i starań. Nie poddawaj się! Klienci w końcu się zjawią, a ilość obserwujących wzrośnie. Początki zawsze są trudne, co, jako freelancer obecny lub przyszły już powinieneś wiedzieć.
Ponadto social media mogą być elementem, który zachęci użytkowników do wejścia z Tobą w interakcje i to nie dlatego, że publikujesz ciekawe posty, a dlatego, że wiesz, jak robić to w ciekawy sposób! Są to dwie różniące się od siebie rzeczy.
Grupy tematyczne i fora dyskusyjne
W internecie znajdziesz również wiele forów dyskusyjnych, na których najzwyczajniej w świecie możesz się udzielać. Użytkownicy, widząc, że znasz się na rzeczy, być może w przyszłości będą chcieli nawiązać z Tobą kontakt z zamiarem podjęcia współpracy. Pamiętaj, ilość osób zainteresowanych Twoimi usługami z pewnością nie wzrośnie drastycznie z dnia na dzień. Nie zmienia to jednak faktu, że nie możesz się poddawać. Musisz iść w przód i z początku cieszyć się każdym zdobytym zleceniem, a w przyszłości nie będziesz wiedział, kiedy znaleźć czas na kolejne!
Reklamy Google Ads i Facebook Ads
Facebook jest miejscem, gdzie każdego dnia przesiadują miliony użytkowników. Ty, jako przyszły specjalista od Google Ads z pewnością powinieneś o tym wiedzieć. Z tego też względu możesz wykorzystać reklamy, by zdobyć nowych klientów. Dlaczego wspomnieliśmy o Facebook Ads, skoro artykuł nawiązuje wyłącznie do Google Ads? Ponieważ Facebook Ads są równie ważne, jak Google Ads. Jeżeli zdobędziesz doświadczenie (skills) oraz wiedzę na temat Google Ads, warto, abyś pokusił się o naukę z zakresu reklam na Facebooku, ponieważ wielu Twoich przyszłych klientów z pewnością zwróci się do Ciebie o pomoc właśnie w tym portalu.
Stwórz również konto biznesowe na LinkedIn. Znajdziesz tam wielu wartościowych klientów. Aczkolwiek, nie podchodź do temu bez odpowiedniej wiedzy. Pooglądaj poradniki oraz zastanów się nad zakupem szkolenia związanego z prowadzeniem konta na LinkedIn.
Google Analytics 4
Google Analytics 4 jest to must have każdego freelancera chcącego rozkręcić business w marketingu.
Google Analytics 4 jest to nowe narzędzie, bardzo dokładne. Google Analytics 4 skupia się na wielu zdarzeniach mających miejsce jednocześnie w wielu źródłach. Jedną z głównych zalet Analytics 4 jest bardziej jakościowe zrozumienie całokształtu ścieżki klienta prowadzącej do zakupu na różnych urządzeniach.
Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z artykułem nt. Google Analytics 4 – wszystko, co musisz wiedzieć. Znajdziesz tam wiele ciekawych informacji, które z pewnością przybliżą Ci temat GA4.
SEM i UX
SEM, są to usługi marketingowe (marketing services) w wyszukiwarkach. Search Engine Marketing obejmuje płatną promocję (Google Ads) oraz bezpłatne wyniki wyszukiwania SEO (search Engine Optimization).
Znajomość SEO (Search Engine Optimization) jest elementem must have, dla każdego freelancera Google Ads. SEO jest to pozycjonowanie strony www na określone słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. Jest to zabieg bardzo istotny pod kątem dalszego indeksowania witryny w wynikach wyszukiwania. Oczywiście zasad SEO jest znacznie więcej. Niedawno stworzyliśmy cały wpis związany z odpowiednim pozycjonowaniem stron internetowych. Serdecznie zapraszamy Cię do zaznajomienia się z tematem!
UX (User Experience), są to natomiast wrażenia, jakich doznał użytkownik na stronie głównej lub landing page, do którego został przekierowany po kliknięciu w reklamę Google Ads. Im są one lepsze, tym większa szansa na to, że wykona określoną czynność.
Niekoniecznie musisz znać się na wrażeniach użytkowników od strony praktycznej. Warto, abyś jednak posiadał solidne teoretyczne podstawy z tym związane. Jakby nie patrzeć, nawet najlepiej stworzona reklama Google Ads może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeżeli strona, na którą został skierowany użytkownik po kliknięciu w reklamę Google Ads będzie po prostu źle skonstruowana. Z pewnością znajomość UX przyda Ci się w momencie, gdy konieczne będzie doradzenie klientowi lub przy audycie strony.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o UX, sprawdź nasz artykuł o SXO. Ponadto, jeżeli chcesz poznać więcej tajników, na których opiera się tworzenie stron internetowych, zajrzyj do wpisu odnoszącego się do analizy heurystycznej Nielsena!
Czy warto, abyś podjął się współpracy z agencją? — Podsumowanie
Agencja marketingu internetowego będzie z pewnością ciekawym rozwiązaniem w momencie, gdy będziesz na początku drogi freelancera Google Ads. Jak już wiesz, potrzebowanie na specjalistów od reklam Google stale rośnie, a co za tym idzie — miejsc pracy jest coraz więcej. Z tego też względu, jeżeli chcesz zdobyć doświadczenie (skills), warto, abyś podjął się z nią współpracy.
Na początku ilość zleceń z pewnością nie będzie satysfakcjonująca. W agencji nie będziesz musiał się tym przejmować, ponieważ, to nie Ty będziesz zajmować pozyskiwaniem klientów, choć może w przyszłości już tak, jako doświadczony specjalista!
Jak widzisz, wiedza, którą musisz zdobyć, jest bardzo obszerna. Z tego względu daj sobie czas i regularnie się ucz. Jeżeli czytając to, stale posiadasz inne źródło dochodu, nie rezygnuj z niego dopóki nie zaczniesz zarabiać takiej ilości pieniędzy, jaką oczekujesz. Poduszka finansowa w tych czasach to must have jak ww. wiedza o Google Ads!