Szukasz eksperta?

  • Pon - Pt: 9:00 - 16:00

Ile kosztuje reklama na Facebooku — cena kampanii reklamowej

Jak możesz się domyślić, odpowiedź na pytanie: ile kosztuje reklama na Facebooku? – jest trudne do określenia. Płatne kampanie reklamowe różnią się między sobą ogromną ilością czynników, które mają wpływ na całokształt ich działań.

W tym artykule skupimy się na temacie, jaki jest koszt reklamy na Facebooku, jak również opowiemy Ci o ich ogólnych zasadach działania.

Jest to system zarządzający reklamami na platformie, którą jest Facebook. Daje on możliwość precyzyjnego kierowania reklamy do wybranej uprzednio grupy docelowej. Ponadto umożliwia tworzenie kampanii. Z racji faktu, że Facebook posiada globalne zasięgi, daje tym samym możliwość dotarcia do niezliczonej ilości użytkowników, którzy z czasem mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami.

Kampanie reklamowe na Facebooku — w jaki sposób to w ogóle działa?

Prowadząc działania marketingowe na Facebooku, zwiększasz swoje zasięgi, tym samym nakłaniając nowych użytkowników do skorzystania z Twoich usług lub zakupu produktów. Budujesz również wśród nich coraz większą świadomość własnej marki, co jest naprawdę ważną kwestią.

Ciekawym aspektem w tym przypadku jest sam format reklamy, mamy tu dokładniej na myśli etapy, w który jest ona emitowana użytkownikom. Modele reklamy na Facebooku pokazują się różnych etapach procesu zakupowego. Mimo tego, przy odpowiedniej optymalizacji i dobrze przemyślanej i opracowanej strategii będziesz w stanie dotrzeć do nowych klientów, jak również przypominać o sobie tym użytkownikom, którzy już np. odwiedzili Twoją stronę lub zakupili dany produkt w Twoim sklepie internetowym.

Dodatkową ciekawostką jest sam fakt, że Facebook posiada ogromną bazę informacji na temat swoich użytkowników. Dzięki temu mikrofirmy wydające nawet stosunkowo skromne pieniądze są w stanie pozyskać nowych użytkowników. Tak duża baza danych umożliwia znacznie efektywniej dopasować reklamę pod potrzeby danego potencjalnego klienta, tym samym zwiększając ruch na Twojej stronie, co następnie przez reklamę może przełożyć się na zakup produktu, zapisanie się do newslettera, pobranie eBooka i wiele, wiele innych.

Zwiększę sprzedaż w Twoim biznesie

Powody, dla których powinieneś spróbować swoich sił w kampaniach reklamowych na Facebooku

Sam wybierasz budżet, który następnie pokryje koszt reklamy. Jak na wielu innych platformach, tak i tu możesz “zaistnieć” nawet przy małych wydatkach. Wiadomo, efekty na samym początku najprawdopodobniej nie będą rewelacyjne, ale wszystko może zmienić się w czasie. Zwłaszcza gdy już nabierzesz doświadczenia.

Jeżeli mimo wszystko (po przeczytaniu owego artykułu) wciąż nie będziesz czuł się na siłach, by podjąć się działania, zawsze możesz skorzystać z usług agencji reklamowej, takiej jak nasza. Sprawnie oszacujemy jaki koszt reklamy możesz ponieść podczas działań marketingowych na Facebooku.

  • Masz wiele możliwości optymalizacji reklamy — możesz ją dopasować pod daną grupę docelową, ustawiając jej wiek, płeć, lokalizacje, a nawet nawyki. W ten sposób sam dowiesz się, ile kosztuje reklama na Facebooku, no i oczywiście trafisz do użytkowników stricte zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami (a może tym i tym?).

  • Podczas promocji na Facebooku dodatkowo znacznie zwiększysz świadomość marki wśród tutejszych użytkowników. Dodatkowo istnieje duże prawdopodobieństwo, że z czasem poznasz osoby o podobnych zainteresowaniach bądź partnerów biznesowych, z którymi będziesz jeszcze efektywniej rozkręcał własną firmę.

  • Zwiększysz ruch na stronie swojego sklepu internetowego. Pozyskując użytkowników z Facebooka, zapewnisz sobie większe zasięgi. Oprócz pojawiania się w wynikach wyszukiwania (organicznie lub płatnie) również będziesz widoczny tutaj, na Facebooku.

  • Miliony klientów — tego raczej nie musimy Ci za bardzo przedstawiać. Zapewne sam zdajesz sobie sprawę z potencjału, jaki drzemie w mocy Facebooka i liczbie jego użytkowników. Jesteśmy pewni, że na pewno znajdzie się ktoś, kto będzie chętny na zakup Twoich produktów lub usług, jednakże pamiętaj, by do wszystkiego podchodzić z chłodną głową i cierpliwością, posiadając dobrze opracowany plan.

  • Intuicyjny panel znacznie ułatwi Ci przeprowadzanie działań reklamowych. Dzięki niemu w dowolnej chwili będziesz mógł spojrzeć na wszystkie wydarzenia, które miały miejsce w ostatnim czasie w Twoich kampaniach reklamowych.

Działania organiczne na Facebooku

Działania organiczne na Facebooku są dosyć ograniczone przez samą platformę. W szczególności owe ograniczenia dotyczą postów organicznych na fan page’ach. Jak wiadomo, reklama w tym przypadku będzie najskuteczniejszą opcją promocji. Mimo wszystko nic nie jest przesądzone. Z tego też względu możesz podjąć się pewnych kroków na rzecz organicznych działań, które w przyszłości mogą przynieść ciekawe efekty. W tym przypadku możesz spróbować zamieszczać więcej postów w formie:

  • video,

  • grafik,

  • live’ów,

  • ankiet,

  • linków.

Algorytmy na Facebooku zwracają ogromną uwagę na to, w jaki rodzaj treści najczęściej wchodzą użytkownicy. Internauci są różni, jedni wyświetlają więcej postów video, drudzy zaś w formie graficznej. Zadaniem algorytmów jest wyświetlanie postów video internautom, którzy w większości właśnie na nich się skupiają, natomiast tym, którzy większą uwagę zwracają na posty zawierające grafikę, algorytmy wyświetlają analogicznie więcej postów zwierających obrazy niż filmy.

Rozpocznij profesjonalną kampanię

Dyskusja

Im dłuższe komentarze, tym lepiej. Dodatkowo jedną z ciekawszych opcji jest właśnie wywoływanie dyskusji pod postami. Tego typu działania znacznie zwiększą ruch organiczny, jednakże warto, byś pamiętał, by w takich sytuacjach w żaden sposób nikogo nie zachęcać do pozostawiania reakcji, bądź komentarza. Algorytmy źle na to reagują, co przekłada się na ograniczanie zasięgów, dlatego nie powinieneś tak robić. Zrób wszystko w ten sposób, by użytkownicy sami chcieli dyskutować między sobą, a efekty pojawią się niebawem.

Koszt reklamy na Facebooku

Na koszty reklamy, jak już wspomnieliśmy wcześniej — mają wpływ przeróżne czynniki. Można powiedzieć, że jest to w pewnym sensie temat tabu, którego większość osób zajmujących się tą tematyką stara się po prostu unikać, ale nie my. Postaram Ci się zobrazować pewien budżet reklamowy, którego możesz się spodziewać podczas rozpoczęcia swojej przygody z reklamą w mediach społecznościowych.

W mediach społecznościowych najczęściej płaci się za ilość wyświetleń reklamy. Mamy tu na myśli określone liczby, np. 1000 wyświetleń, czy 20 000. Do ich reklamy jest potrzebny pewien budżet reklamowy, dzięki któremu możesz zyskać uwagę nowego potencjalnego klienta.

Facebook dzięki swym zasięgom stał się bardzo elastyczną platformą marketingową. Przez ten fakt wiele osób czuje dezorientację, ponieważ Twój budżet reklamowy może wynieść kilkadziesiąt złotych, jak również kilkanaście tysięcy złotych. Jak wiadomo, im większy budżet, tym lepiej. Nie oznacza to jednak, że przy jego stosunkowo małej ilości nie dasz rady nic osiągnąć, to nieprawda.

Co wpływa na cennik reklamy?

To stwierdzenie może Cię lekko zdziwić, bowiem uważamy, że Facebook jest podobny do Allegro. Na każdym z tych portali konkurujesz o uwagę odbiorców, z pewną różnicą. Na Allegro starasz się dotrzeć do grupy docelowej poprzez odpowiednio dobrane i wyróżniające się ceny. Na Facebooku natomiast Twoim głównym celem zrobienie wszystkiego, aby zwrócić uwagę jak największej liczby użytkowników.

Warto dodać, że na Facebooku konkuruje ze sobą tysiące reklamodawców znajdujących się w podobnych niszach. Jest to jeden z głównych czynników, który ma wpływ na cenę reklamy na Facebooku. Przyjrzyjmy się teraz kilku aspektom, które mogą odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje reklama na Facebooku?

Twoja grupa docelowa

Dopasowanie komponentów do grupy docelowej jest obowiązkiem podczas prowadzenia działań reklamowych, czy to na Facebooku, Google, YouTubie, czy gdziekolwiek indziej.

Grupa docelowa to jeden z najważniejszych czynników wpływających na koszty reklamy.

Ustal cel reklamy

Wprawdzie nie jest to najważniejszy czynnik, jednakże i tak bardzo istotny, który znacznie pomoże przy optymalizacji kampanii. Warto pomyśleć o nim pod kątem celów biznesowych, ponieważ od niego w dużej mierze zależy ogólny koszt kampanii, jak również średni koszt konwersji. Cel jest ważny pod każdym względem, nawet zwyczajnie pod to, byś mógł swoją reklamę skierować do użytkowników, którzy następnie odwiedzą Twoją stronę www. Cel kampanii powinien skupiać się na ruchu i (lub) na zasięgu reklam. To pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż i osiągnąć uprzednio określony cel reklamowy.

Czas promocji

Dzień, tydzień, miesiąc, w tym także każda wybrana przez Ciebie godzina promocji ma wpływ na to, jaka będzie cena reklamy. Jak zapewne się domyślasz, w znacznym stopniu wszystko będzie zależeć od konkurencji, z którą w danym momencie rywalizujesz. Wlicza się w to również ilość użytkowników, której w danym momencie będzie wyświetlana reklama.

Musisz zwracać w tej sytuacji uwagę na dany czas emisji. Dla przykładu: koszty przeznaczone na reklamę w nocy będą niższe w stosunku do tych, które zawiera budżet dzienny. Jest to spowodowane mniejszą aktywnością użytkowników w tym czasie na Facebooku, jak również reklamodawców emitujących swoje kampanie.

Sprzedaż produktów natomiast wzrasta w momencie, gdy np. zbliżają się święta lub okazje związane z różnymi promocjami, np. Black Friday, czy Cyber Monday. W tym czasie koszty przeznaczone na działania marketingowe na pewno się zwiększą, jednakże co za tym idzie — sprzedaż również, o ile trafisz wpierw do odpowiedniej grupy docelowej stricte związanej z produktami lub usługami, które ją interesują. Dlatego musisz stale monitorować nadchodzące eventy, tym samym próbując różnych strategii w określonym przez Ciebie czasie. Sprawdzaj, jak dane sytuacje wpływają na Twoją reklamę, a następnie wyciągaj konkretne wnioski.

Sprecyzuj grupę docelową

Sprecyzowanie grupy docelowej powinno być Twoim przysłowiowym oczkiem w głowie. Im wielkość grupy docelowej, tym najprawdopodobniej na większe koszty będziesz musiał się przygotować. Dlatego tak ważne jest, aby reklamy Facebook Ads były stargetowane pod odpowiednią grupę odbiorców. Jest to spowodowane faktem, że jeżeli będzie ona zbyt duża, to najprawdopodobniej Twoje reklamy będą trafiać do użytkowników, których nie będą interesowały Twoje produkty lub usługi.

Musisz zdawać sobie również sprawę z tego, że Facebook dba o swoich użytkowników, co wiąże się z tym, że nie będzie im wyświetlał stale reklam. Jak wiadomo, na owej platformie w ciągu dnia przesiadują miliony osób, każda z nich widzi “raz w czas” reklamy, dlatego kolejną ważną kwestią jest ich umiejętna optymalizacja. Facebook będzie wybierał poszczególne reklamy, które mogą zainteresować użytkowników, jednakże od Ciebie w dużym stopniu będzie zależeć to, czy, kiedy i ile razy zostaną one wyświetlone potencjalnym klientom.

Wielkość grupy docelowej różni się ilością użytkowników, stopniem zainteresowania oraz samą niszą. Jest to kolejny czynnik, od którego dużo będzie zależeć. W niektórych z nich konkurencja jest znikoma (bardzo dużo zależy od branży, w której działasz), z tego też względu koszty będą mniejsze. Są też ogromne grupy, w których konkurencja jest duża, jednakże i tak powinno znaleźć się miejsce dla Ciebie. W tym przypadku wielkość grupy odbiorców nie powinna rażąco wpłynąć na koszty ponoszone przez reklamę.

Dlatego też Twoja kampania reklamowa będziesz różnić się kosztami. Niektóre ceny reklam za wyświetlenie lub kliknięcie będą wahać się w okolicach kilku groszy, niektóre w przedziale kilku złotych, a inne mogą dojść nawet do kilkudziesięciu.

Zadbaj o jakość

Wszystko wiąże się z jakością, w przypadku reklamy jest tak samo. Zadbaj o nią w ten sam sposób, w jaki dbasz o każdy post, który zamieszczasz na swoich mediach społecznościowych (albo jeszcze bardziej). By móc zwiększyć świadomość marki, wpierw trzeba ją godnie i w sposób ciągły reprezentować, a najlepszym sposobem na to jest właśnie reklama z dbałością o jej jakość. Cel kampanii w tym przypadku jest prosty: musi być ona prosta, atrakcyjna i co równie ważne — trafna. Jest to wymóg konieczny, aby reklamy na Facebooku spełniały Twoje oczekiwania.

Dodatkowo zadbana reklama zwiększy ilość potencjalnych klientów i przy okazji Facebook może zmniejszyć cenę za kliknięcia, co przełoży się na mniejszą wysokość budżetu przeznaczonego na reklamę. Dlatego warto to wszystko wrzucić w cenę kampanii, aby jak najszybciej wszystkie koszty mogły zacząć się zwracać. Analogicznie jest w odwrotnej sytuacji — gdy reklama nie jest atrakcyjna i trafna Facebook zadba o to, byś musiał za nią znacznie więcej zapłacić.

Zacznij od bezpłatnej wyceny Facebook Ads

Lokalizacja reklam oraz urządzenia, w których jest emitowana

Miejsce reklamowe jest również bardzo istotne pod względem kosztów. Odpowiednie ich umiejscowienie może w przyszłości świadczyć o efektywności reklam. Co ciekawe cena reklamy będzie różnić się od tego, na jakich urządzeniach mobilnych została wyświetlona. W takiej sytuacji warto pokusić się o tworzenie grup reklam różniących się nieco elementami, ponieważ na urządzeniach mobilnych cost per click będzie najprawdopodobniej tańszy niż w przypadku wyświetlenia reklamy np. na komputerze stacjonarnym.

Określ budżet

W momencie, gdy określasz budżet, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że im więcej pieniędzy na nią przeznaczysz, tym częściej będzie ona wyświetlana, i tym samym będzie bardziej konkurencyjna wśród innych np. sklepów internetowych. Jak wiadomo, dużo zależy od tego, jaka jest jakość materiału reklamowego, ale niestety w głównej mierze chodzi o pieniądze. Jeżeli będziesz dysponować budżetem na poziomie ok. 1500 zł, zdziałasz znacznie więcej niż w sytuacji, gdy Twój budżet oscyluje w granicach np. 200 zł (logiczne).

Cena reklamy ma wpływ na jej optymalizację przez algorytmy Facebooka. Dzięki temu koszt za jedną konwersję z czasem się zmniejszy, ponieważ zaczniesz “łapać” o co w tym dokładnie chodzi. Takie działania również dobrze wpłyną np. na pozyskanie danych kontaktowych Twoich przyszłych klientów.

Pamiętaj również, że oszczędność pieniędzy na kampanię reklamową nie zawsze będzie dobrym rozwiązaniem. Cennik reklam wiąże się z dużą ilością ograniczeń w zależności od budżetu, jaki zechcesz na nią przeznaczyć, dlatego z naszego punktu widzenia warto zainwestować na początku odrobinę więcej pieniędzy. Wiadomo — wszystko w granicach rozsądku, zwłaszcza w sytuacji, gdy się dopiero uczysz. Jeżeli mimo to będziesz mieć z tym problemy, warto wtedy skorzystać z usług agencji reklamowej, która po prostu zna się na rzeczy.

Odbierz Darmową Wycenę

    Audience Network — czym jest?

    AN pozwala zwiększyć zasięg kampanii poprzez algorytmy Facebooka w sposób, byś mógł dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników.

    Obsługuje on reklamy w formie graficznej, czyli: reklamy video i obrazy.

    W przypadku działań reklamy obsługuje on:

    • zasięg reklam,

    • konwersję,

    • ruch,

    • promocję na rzecz zwiększenia rozpoznawalności marki,

    • aktywność,

    • wyświetlenia filmu.

    Dodatkowo warto podkreślić, że wykorzystuje on takie same elementy, jak reklamy Facebook Ads.

    Menadżer reklam — czym jest?

    Jest to narzędzie do tworzenia reklamy na Facebooku. W menedżerze reklam prócz samego ich tworzenia możesz również swobodnie nimi zarządzać. W skład menedżera reklam wchodzi również przegląd kampanii, poszczególnych reklam, a także ich zestawów. Możesz również sprawdzać ich efektywności i wprowadzać niezbędne zmiany dla poprawy ich skuteczności. Zakres działań w menedżerze reklam możemy podzielić na krótki, 3-punktowy spis treści. Reklama na Facebooku podlega następującym czynnościom:

    Rozpocznij profesjonalną kampanię

    Sprawdzalność efektywności

    Możesz sprawdzać efekty, jakie przynosi reklama na Facebooku. Weryfikację możesz przeprowadzać, sugerując się aktualnymi danymi znajdującymi się w menedżerze. Dzięki temu możesz określić szacunkowy współczynnik działań, jak również planować kolejne cele, które zamierzasz zrealizować w niedalekiej przyszłości. Twoje konto reklamowe w menadżerze reklam posiada wszystkie niezbędne wyniki na temat skuteczności każdej kampanii.

    Zarządzanie jednocześnie dużą ilością reklam

    Dzięki temu rozwiązaniu możesz swoje kampanie poddać edycji, zmieniać ich ustawienia, a także je kopiować.

    Tworzenie reklam

    W menadżerze znajdziesz kreator reklam, który poprowadzi Cię za przysłowiową “rękę” od samego początku, do końca procesu opracowywania reklamy. W trakcie tworzenia reklamy na Facebooku wybierasz poszczególne elementy, takie jak:

    • grupa docelowa,

    • wybór formatów reklam,

    • lokalizacja (umiejscowienie),

    • cele marketingowe, które chcesz osiągnąć.

    Dzięki odpowiedniej optymalizacji, z czasem będziesz mógł zredukować koszt konwersji.

    Podsumowanie

    Mamy nadzieję, że udało nam się pokrótce objaśnić Ci najważniejsze aspekty związane z działaniami na Facebooku, jak również to, co ma wpływ na to, ile kosztuje reklama na Facebooku. Jak zapewne zauważyłeś, wszystkie działania marketingowe, czy to w wyszukiwarce Google, czy na Facebooku zobowiązują Cię do poświęcenia pewnej ilości czasu na to, byś zrozumiał pewne rzeczy i zaczął wnioskować.

    Podejrzewamy również, że wiele informacji, o których tu przeczytałeś, najprawdopodobniej sprawiły, że poczułeś się lekko zdezorientowany. Nie obwiniaj się za to, każdy tak miał na początku, my również. Wszystko wymaga czasu, tym bardziej, jeżeli chodzi o marketing internetowy. Tutaj nie możesz stawiać na czas, w tym przypadku musisz zmienić nastawienie i uzbroić się w cierpliwość. Dodatkowo warto, byś znalazł (przynajmniej na początku) stosunkową dużą ilość czasu na zaznajomienie się z całym systemem.

    Po zapoznaniu się z nim spróbuj opracować pewne strategie, które mogą przybliżyć Cię do wcześniej określonego celu. Specjalnie mówimy tu o wcześniej określonym celu, ponieważ bez niego, raczej nie ma sensu, byś czegokolwiek się podejmował. Dlatego powinieneś naszkicować sobie pewien plan. Wiadomo, z czasem może się on zmieniać, jednakże powinieneś mieć pewne fundamenty, by móc zacząć. Następnie będziesz mógł te plany zmieniać i obierać coraz to lepsze, bardziej perspektywiczne cele, jednakże na początku wszystko rób małymi kroczkami.

    Ponadto serdecznie chcielibyśmy zaprosić Cię do nas na konsultacje. Jeżeli mimo wszystko nie czujesz się na siłach, z chęcią pomożemy Ci zacząć i rozwinąć Twój biznes. Poprowadzimy za Ciebie całokształt działań marketingowych i postaramy się oszacować (już na samym początku) pewne koszty, które będziesz musiał ponieść za reklamę. Oczywiście wpierw wyjaśnimy sobie poszczególne kwestie i opracujemy wspólnie najbardziej zadowalającą Cię strategię. Chcemy pomóc Ci w rozwoju biznesu.

    Odbierz Darmową Wycenę

      5/5 - 2 opinie
      #side-panel.side-panel {width: 500px;}#side-panel.side-panel .side-panel_sidebar {padding: 70px 0px 50px 60px;background-color: #FFFFFF;}