TikTok Ads — dlaczego powinieneś skorzystać z tej aplikacji?
TikTok to platforma, która stale zyskuje na popularności. Nie zmienia to jednak faktu, że wciąż stosunkowo mała liczba przedsiębiorców rozważa włączenie swojego biznesu właśnie do tej aplikacji. Dlaczego? Otóż większość z nich uważa, że jest to platforma wyłącznie dla młodzieży, w szczególności tej do ok. 15 roku życia, co nie jest prawdą, ale o tym za chwilę.
W tym wpisie szczegółowo opiszę Ci, dlaczego warto skorzystać z TikTok Ads. Przedstawię Ci również, jak możesz tworzyć reklamy na TikToku, by przyciągać użytkowników aplikacji oraz podpowiem, jak powinieneś robić to dobrze, by faktycznie przyniosły one zamierzone efekty.
Bez przedłużania, zaczynajmy!
Jak najbardziej. W kanałach social media każdego dnia przesiadują setki milionów użytkowników, w których każdy ma swoje konto. Do wszystkich z nich możesz dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym (oczywiście uprzednio dokładnie określając grupę docelową). Prawdopodobnie wiesz, że ww. aplikacja w ostatnich latach nieprzerwanie zyskuje na popularności, co również pokazują liczby:
Źródło: https://www.benchmark.pl/aktualnosci/tiktok-duza-popularnosc-w-polsce.html
Jak mogłeś zauważyć na powyższej grafice, w Polsce korzysta z TikToka prawie 13 milionów osób, jest to niemalże 33% całego (naszego) społeczeństwa. Kolejnym ciekawym wynikiem jest czas, który to średnio poświęcają użytkownicy na oglądanie filmików w ww. aplikacji — 18,5 h miesięcznie w czerwcu 2022 roku. Warto tutaj dodać, że liczby te (ilość użytkowników i godzin w ciągu miesiąca) będą wyłącznie rosnąć. Nie zanosi się, aby cokolwiek mogło stanąć tej platformie na przeszkodzie.
Tak natomiast prezentują się wyniki z całego świata:
Jak widzisz, TikTok zajmuje 6 miejsce w rankingu najpopularniejszych aplikacji na świecie. Możemy z tego jednoznacznie wywnioskować, że tworząc odpowiednią strategię marketingową, jesteś w stanie dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców (i to nie koniecznie z Polski).
Wniosek nasuwa się sam — masz tutaj duże pole do manewru, o którym znacznie więcej powiemy Ci niżej.
TikTok Ads — dane demograficzne
Źródło: https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/
Dane nie pozostawiają złudzeń, aktywnych użytkowników aplikacji TikTok w 2021 było już ponad 1 miliard!
A zatem — kampanie reklamowe w tym kanale komunikacji to bardzo dobre rozwiązanie przy docieraniu do nowego, szerokiego grona odbiorców poprzez różnego rodzaju formaty reklamowe.
Źródło: https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/
Należy tutaj dodać, że ponad 90% użytkowników tej platformy weszło w interakcję, chociaż z jednym twórcą, którego materiały video zostały obejrzane przez daną osobę (dane dotyczą jakiegokolwiek zaangażowania, zaczynając od udostępnienia, skomentowania, czy też polubienia, a kończąc oczywiście na zakupie promowanego produktu).
“Don’t make Ads, make TikToks?” — TikTok for business
TikTok dla biznesu wraz z The Drum stworzyli ww. cytatach kampanię dla marketerów. Jej celem było — jak sama nazwa wskazuje (tłumacząc z j. ang.) — (nie)tworzenie reklam na TikToku, a tworzenie TikToków. Celem kampanii było zachęcenie marketerów do tworzenia kreatywnego contentu w reklamie, z którym bardziej będą utożsamiać się odbiorcy.
Kampanie reklamowe TikTok Ads — czym różnią się od innych kanałów social media?
Tutaj warto zaznaczyć, że TT Ads zyskują coraz większą popularność ze względu na swoje wyróżniające się na tle innych platform reklamowych (jak Instagram, czy Facebook) działanie.
Jakie formaty tworzenia reklam są dostępne w TikTok Ads?
Potencjał aplikacji, jak już wiesz, jest ogromny, teraz pora podać Ci, jak poszczególne formaty promocyjne na TikToku mogą wpłynąć na wyniki kampanii oraz realizować krok po kroku zamierzone cele reklamowe.
Branded Hashtag Challenge
Reklama Branded Hashtag Challenge działa na zasadzie promowania określonego challenge’u (wyzwania), które zostało wymyślone przez Twoją firmę z wyróżnionym hashtagiem (#). W ten sposób zaangażujesz młodych odbiorców oraz tych starszych (w zależności od tego, do kogo chcesz trafić) w wyzwanie, które pomoże Ci realizować zamierzone cele biznesowe.
Branded Effects
Jak pisaliśmy już wcześniej, TikTok wyróżnia się ciekawymi formatami reklamowymi. Kolejnym z nich jest właśnie Branded Effects. Kierując przekaz do grupy docelowej, możesz wykorzystać ww. format reklamowy. Działaniem jest on podobny do tego, który mogliśmy niejednokrotnie znaleźć w aplikacji Snapchat. Mianowicie format BE pozwala na zaprojektowanie (według własnej inwencji twórczej) niestandardowej soczewki, naklejki lub filtra, z którym następnie będą mogli utożsamiać się użytkownicy TikToka.
Dlaczego warto z niego skorzystać? Użytkownikom aplikacji podobają się tego typu rozwiązania, ponieważ są niecodzienne, wyróżniające. Należy tutaj dodać, że ten format jest aktywny do 10 dni po jego wdrożeniu.
In-feed Ads
Format reklamowy TikTok Ads in-feed użytkownicy mogą znaleźć w zakładce “Dla Ciebie”. Trwają one 60 sekund, aczkolwiek zalecana, a zarazem optymalna długość powinna wynosić 15 sekund, gdzie, w ciągu tego czasu powinieneś zrobić wszystko, aby treścią ww. reklamy zainteresować potencjalnych klientów do działania. Co więcej, kampanię tego formatu użytkownicy mogą ją udostępnić, kliknąć, a także skomentować. Może mieć ona ogromny wpływ na współczynnik konwersji.
TopView
Kampanię TopView wyświetla się użytkownikom na pełnym ekranie. Reklama TopView to 24-godzinny format, który widoczny jest przez użytkowników po włączeniu aplikacji. Ten format reklamy może trwać od 5 do 60 sekund. Możesz dodać w nim różne efekty specjalne, które dodatkowo spotęgują całościowy efekt reklamy, co przełoży się na jeszcze większą widoczność oraz współczynnik konwersji.
Brand Takeover
Format brand takeover to gwarancja widoczności Twojej reklamy przez 24 godziny. Format ten również pokazuje się na pełnym ekranie. Dlaczego warto reklamować się właśnie w ten sposób? Reklama brand takeover zapewnia Ci swego rodzaju dominację (władzę/przewagę) w określonej przez Ciebie lokalizacji przez wcześniej opisaną — całą dobę.
Kto korzysta z TikToka?
Źródło: https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/
Są to dane ogólnoświatowe. Dokładniejsze dane w tym temacie przekazuje natomiast openmobi.pl w swoim raporcie:
Źródło: https://www.openmobi.pl/raporttiktok/raportFolder/raporttiktok.pdf
Należy tutaj jednak podkreślić, że badania te zostały przeprowadzone na ww. grupie 1008 użytkowników w roku 2019. W tamtym czasie w Polsce z aplikacji TikTok korzystało łącznie 2,5 miliona użytkowników, co w porównaniu do dziś jest dość skromną liczbą.
TikTok — do czego służy najczęściej?
Dużo osób korzysta z TikToka dla rozrywki. Niemniej, wielu użytkowników po otwarciu aplikacji chce znaleźć w niej inspiracje, odkryć coś nowego oraz nauczyć się czegoś przydatnego, co jednoznacznie pokazują poniższe statystyki:
Na podstawie danych: https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/
Dzięki temu możemy wywnioskować, że reklamę na tej platformie możesz kierować do użytkowników, którzy poszukują któregoś z ww. czynników. Oczywiście warto również w takiej sytuacji dostosować content do zamysłu reklamy, aby całość po prostu była ze sobą spójna.
Dobrym tego przykładem jest poniższa grafika:
Źródło: https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/
Dzięki takim danym, jak te pokazane wyżej możesz opracować strategię content marketingową, która będzie działać dla Ciebie w sposób organiczny. Warto do tego dodać reklamę, aby jeszcze mocniej spotęgować cały efekt, aczkolwiek pamiętaj także o bezpłatnych możliwościach, zwłaszcza na początku, jeżeli nie dysponujesz wystarczającym budżetem na działania marketingowe.
TikTok Ads Manager — czym właściwie jest?
TikTok Ads Manager udostępnia cele reklamowe (dokładnie 4), które mieszczą się w 3 poszczególnych kategoriach. Za pomocą TikTok Ads Manager możesz realizować cele, które uprzednio określiłeś w swojej firmie. Jak np.:
Konwersja — TikTok Ads Manager umożliwia śledzenie konwersji. Wszystko to za sprawą TikTok Pixel, który może z reklamy pozyskiwać użytkowników, którzy chętnie kolejno znajdą się na Twojej stronie. Pamiętaj jednak, aby dokładnie skupić się na wszystkich aspektach grupy docelowej.
Zasięg — każda z Twoich reklam za pomocą celu, którym jest Zasięg, będzie docierać do sprecyzowanej przez Ciebie grupy docelowej. Możesz również określić częstotliwość promocji.
Instalacja aplikacji — cel ten jest skierowany do użytkowników po to, by zachęcić ich do zainstalowania aplikacji — jak sama nazwa wskazuje.
Ruch — kampanie kierowane na cel, którym jest Ruch, trafią do użytkowników, którzy następnie mogą zostać przekierowani na daną stronę internetową lub do wyznaczonej aplikacji.
Obsługa TikTok Ads — co należy wiedzieć?
W TikTok Ads strukturę reklamy możemy podzielić na 3 etapy, które dokładnie przedstawimy poniżej:
kampania — etap kampanii służy do określenia celów, w tym budżetu dziennego kampanii lub tego całkowitego, kolejno tworzymy grupę reklam,
grupa reklam — tutaj wybierasz miejsca docelowe emisji reklam, ustawiasz harmonogram, budżet oraz definiujesz grupę odbiorców (na podstawie płci, wieku itd.), dodatkowo wybierasz metodę ustalania stawek,
reklama — reklama jest to ostatni etap, korzystasz w niej z nadesłanych wcześniej materiałów, jak zdjęcia, grafiki i (lub) filmy, następnie w reklamę wpisujesz tekst oraz dodajesz przycisk (lub przyciski) wzywające do działania — wykonania określonej czynności — CTA (Call To Action).
Warto tutaj dodać, że TikTok Ads mogą pojawiać się nie tylko w serwisie TikTok. Prócz niego są inne miejsca w sieci, gdzie możemy je znaleźć. Mianowicie mamy tu na myśli aplikacje, takie, jak: News Republic, czy BuzzVideo. Sprawdzą się one świetnie, jeżeli będziesz chciał promować swoje produkty i (lub) usługi na rynku amerykańskim. Niestety, gdzie indziej może być z tym problem.
Odbierz Darmową Wycenę
Tworzenie reklam na TikToku — co jest potrzebne?
Do tworzenia skutecznych reklam na TikToku z pewnością potrzebna jest kreatywność oraz najnowsze trendy, które możesz znaleźć we wnętrzu platformy oraz w innych miejscach w sieci. TikTok bardzo ceni sobie estetykę, kolory, autentyczność i dynamikę. To właśnie na tych czynnikach musisz bazować, aby trafić do zainteresowań użytkowników poprzez swoje produkty i (lub) usługi.
Czy warto podjąć się współpracy z influencerem na TikToku?
Jak już wiesz, aplikację TikTok w Polsce posiada ponad 12 milion użytkowników. Do każdego z nich możesz dotrzeć po wyborze odpowiedniego formatu kampanii, który najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojej branży. Czy warto prócz kampanii zainwestować we współpracę z influencerem?
Odpowiedź brzmi — tak, choć trzeba tutaj uwzględnić budżet kampanii, którą będziesz chciał promować w ten właśnie sposób. Jakby nie patrzeć, współpraca z influencerem w większości przypadków jest kosztowna, niemniej dużo zależy od samej popularności osoby znanej w tym i innych kanałach, takich jak Facebook, YouTube, Twitter, a kończąc na Instagramie, który jest swego rodzaju medium dla influencerów.
Należy tutaj też podkreślić, że kampania opierająca się na współpracy z influencerem jest w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż i być nad konkurencją. Ważne są jednak nowe treści, wartościowe oraz to, czy trafisz w “ośrodek” zainteresowań użytkowników, do których zwrócisz się w trakcie prowadzenia ww. kampanii.
Źródło: https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/
Jak widzisz po wyżej załączonej grafice, ponad 85% influencerów działających na platformie TikTok deklaruje, że widzi większy współczynnik zaangażowania w porównaniu do innych platform (jak np. Instagrama).
Wniosek jest prosty — musisz opracować odpowiednią strategię marketingową, w której ujmiesz również współpracę z influencerem, który faktycznie może Ci pomóc. Należy tutaj dodać, że musisz dobrze przeszukać rynek osób znanych, aby dobrze dopasować influencera do swojej działalności, ponieważ nie każdy będzie dla niej odpowiedni. Niemniej, wiele firm w ogóle nie rozważa takiego scenariusza, a, jak widzisz na wyżej załączonej grafice, TikTok ma duży potencjał, jeżeli chodzi o zwiększanie konwersji przez influencerów.
Podsumowanie
Aplikacja TikTok, jak i reklama w niej to bardzo skuteczne dodatki, które mogą promować Twoje produkty i usługi znajdujące się na Twojej stronie internetowej. Konto na TikToku tworzy się bardzo łatwo, dlatego też nie będziesz mieć z tym żadnego problemu, a koszty za kliknięcie reklamy przez osoby zainteresowane również nie jest tak wysokie, jak w przypadku np. Google Ads.
Wiele firm wie, czym jest aplikacja TikTok, aczkolwiek nie ma w planach promowania się właśnie przez konto na tej platformie, co może dać Ci dużą przewagę, o ile wszystko dobrze rozegrasz. Warto tutaj także podkreślić, że w razie problemów z reklamą na TikToku możesz skontaktować się centrum pomocy, gdzie powinieneś uzyskać niezbędne wsparcie.